
Interesujesz się pracą jako social media specialist? Nie wiesz, czy to praca dla Ciebie? Przekonaj się poznając specyfikę zawodu i znajdź najlepsze oferty zatrudnienia.
Social media specialist – na czym polega praca?
Może wydawać się nam, że praca social media specialist jest stosunkowo łatwa, ponieważ każdy może publikować posty na portalach społecznościowych. Nic bardziej mylnego. Kompetencje oraz zakres obowiązków specjalisty jest dużo większy, niż myślimy. Co dokładnie robi taka osoba? Z definicji zawód polega na kontakcie firmy z grupą odbiorców poprzez umieszczaną treść. Inaczej mówiąc, specjalista ds. mediów społecznościowych umieszcza i dopasowuje informacje do publiczności oraz dba o wizerunek firmy lub jednostki. Jakie umiejętności przydają się do pracy?
- zaznajomienie z trendami w mediach społecznościowych
- pisanie rożnego rodzaju tekstów (częściowo copywriting)
- obróbka zdjęć, wideo, dźwięku (do pojedynczych postów lub filmów)
- znajomość działania algorytmów w mediach społecznościowych
- podstawowa wiedza z marketingu i PR
- ogólne zainteresowanie branżą i pasja do zawodu
Widzimy więc, że praca social media specialist opiera się na konkretnej wiedzy i umiejętnościach. Taka osoba musi spełniać wymagania pracodawcy, dopasowywać treść do algorytmów w mediach oraz celować w konkretną grupę odbiorców. Jest to duża odpowiedzialność, gdyż popularność firmy można łatwo ocenić patrząc na wyniki.

Jakie wymagania musi spełnić social media specialist?
Pracodawcy szukając pracowników najczęściej podają następujące wymagania:
- Duże doświadczenie w branży to podstawa. Firmy najchętniej zatrudniają osoby, które miały już z tym styczność
- Kreatywne myślenie i otwartość na współpracę – specjalista musi być kontaktowy. Dobre umiejętności społeczne ułatwiają kontakt z pracodawcą i pomagają w tworzeniu treści
- Język angielski na wysokim poziomie – firmy i jednostki bardzo często celują także w odbiorców zagranicznych
- Wykształcenie wyższe w tym zakresie – bardzo często, choć nie zawsze wymagane
- Obsługa programów i narzędzi do kontrolowania wyników w social mediach
- Bogate słownictwo, umiejetność pisania chwytliwych tekstów.
Jeśli jesteś osobą początkującą w branży, zwróć uwagę na prowadzenie swoich social mediów. Firmy często proszą o podanie kont i stron z Instagrama, Facebooka, Twittera itp. Warto wspomnieć, że zawód social media specialist jest bardzo dynamiczny ze względu na trendy i algorytmy, więc ciągle dokształcanie się w tej dziedzinie to niezbędny aspekt pracy. Poza tym pracodawcy dobrze patrzą na inne ukończone kierunki studiów, jak np. dziennikarstwo, polonistyka lub nawet psychologia.
Ile możemy zarobić na pracy w tym zawodzie?
Wysokość Twojego zarobku będzie zależała od kwalifikacji, doświadczenia oraz miasta, w którym zamierzasz pracować. Przy osiąganiu coraz lepszych wyników wypłata może wzrastać, jednak szczegóły należy omawiać z pracodawcą przed rozpoczęciem pracy. Mówi się, że przeciętna pensja to około 4 – 5tys. zł, jednak ciężko ustalić jedną wersję. Najlepsi specjaliści zarabiają nawet ok. dwa razy tyle, jednak trzeba być naprawdę wykwalifikowanym i kompetentnym pracownikiem w dużej firmie, aby otrzymać taką płacę.

Gdzie szukać ofert pracy?
Social media specialist może szukać pracy w wielu miejscach. Jedną z opcji są właśnie media takie jak Facebook lub strony z ogłoszeniami. Najłatwiej znaleźć zatrudnienie w internetowych serwisach pracy, np. GoWork. Różnorodność ofert oraz przejrzystość warunków są rzeczą, której wszyscy oczekujemy przy poszukiwaniach. Chcąc znaleźć najlepsze propozycje, sprawdź link: https://www.gowork.pl/praca/e-commerce;st