Media społecznościowe, czyli tytułowe Social Media, to nic innego jak korzystanie z internetowych i mobilnych technologii w celu nawiązywania komunikacji z drugim człowiekiem, czy też grupą osób. W obecnych czasach, czasach internetu, tabletów, komputerów i smartfonów, media społecznościowe kojarzą się głównie ze znajomymi, z udostępnianiem relacji i postowaniem zdjęć. Jest to trafne spostrzeżenie, jednak warto pamiętać o tym, że social media to potężne narzędzie w ręku specjalisty od marketingu. W dzisiejszym artykule opisaliśmy dla was kilka najważniejszych pozycji z kategorii mediów społecznościowych, które są wykorzystywane przez każdą, prężnie rozwijającą się markę. Zapraszamy do lektury!
Pokaż nam swoje zdjęcie, czyli Instagram
Co jest najlepsze w instagramie? Followersi. Odpowiedź może wydawać się niesatysfakcjonująca, ale jest prawdziwa. Followersi, czyli osoby które obserwują nasz profil są główną machiną napędzająca cały marketing związany z korzystaniem z tej aplikacji. Gromadząc wokół siebie grono obserwujących nas osób, możemy jednym zdjęciem trafić do setek, a nawet tysięcy odbiorców. Instagram idealnie sprawdza się w przypadku sprzedaży małoseryjnych produktów i usług. Możemy na zdjęciach dokładnie przedstawić to co sprzedajemy, przykładowo nasze ręczne wyroby. W przypadku usług takich jak salony piękności i salony fryzjerskie, możemy pokazać efekt naszych prac umieszczając zdjęcie klienta przed i po. to pokaże nasz profesjonalizm. Z Instagrama coraz częściej korzystają właściciele lokali gastronomicznych. Udostępniają oni zdjęcia swoich smakowitych potraw które automatycznie zachęcają klienta do ich spróbowania.
Buduj wizerunek firmy razem z Facebookiem
Na pierwszy rzut oka można powiedzieć, że Facebook jest podobny do Instagrama. Jest tak tylko na pierwszy rzut oka, a argumentem przemawiającym za tym stwierdzeniem może być to, że Facebook kupił kilka lat temu Instagram, czyli nie uważa go za bezpośredniego konkurenta, a raczej za dopełnienie swojej oferty social media. Facebook jest idealnym narzędziem do budowania wizerunku firmy. Podobnie jak na Instagramie możemy dodawać tam zdjęcia, jednak treść nie musi ograniczać się do grafiki i krótkiego opisu. Możemy prowadzić wydarzenia na żywo, czyli popularne live’y, możemy też organizować wydarzenia które odbywają się poza internetem. Łącząc ze sobą działania w środowisku obu wyżej wymienionych aplikacji możemy osiągnąć bardzo dobre rezultaty marketingowe.