Wiele osób, które zaczynają lub chcą zacząć swoją przygodę z Instagramem, zadaje sobie to pytanie. Jesteś zainteresowany biznesem w sieci? Zajrzyj na blog https://mapos.pl/. Obserwujemy codziennie influencerów, którzy za pokazanie jednego produktu pławią się w luksusie i zastanawiamy się, jak tam dotrzeć? Dróg jest wiele, niestety nie obiecam Ci, że zarobisz niesamowite pieniądze w tydzień bez żadnej pracy własnej. Ale jeżeli masz już konto na Instagramie i budujesz społeczność to podpowiem Ci jak to zmonetyzować.
Influencer marketing — jak to działa?
Wszyscy wiemy, że wielu instagramerów żyje ze współprac z markami. Czasami jest tak, że firma sama się do nas odzywa, bo pasujemy do ich założeń, czasem sami musimy wyjść z inicjatywą. Polega to na tym, że za określoną stawkę tworzysz posty i instastory na założony temat. Zdarza się też, tak, że dostajesz procent od sprzedaży produktów kupionych z Twoim kodem rabatowym lub określoną stawkę za liczbę osób, które kliknęły link afiliacyjny. Co zrobić, jeżeli żadna firma się nie zgłasza? Sam jej poszukaj. Na przykład dołącz do specjalnych grup na Facebooku, możesz też sam odzywać się do firm, które Cię interesują. Może akurat mała marka odzieżowa, której bluzę lubisz nosić, postanowi zapłacić Ci za promocję?
Co jeżeli nie współpraca?
Nie wszyscy chcą współpracować z firmami. Często wybicie się na rynku nie jest takie proste, nie wszystkie produkty, które firmy oferują spełniają oczekiwania influencerów. Często nie chcą oni wybierać, czy zareklamują coś sprzecznego z ich ideałami, czy nie zarobią i dlatego idą inną ścieżką. Opieranie swoich zarobków na produkcie własnym jest coraz popularniejsze na Instagramie. Czym jest produkt własny? Może to być e-book, presety do Lightroom, kurs video. Możesz nawet sprzedawać produkty fizyczne takie jak odzież czy świeczki.
Zacznij od analizy
Można uznać zdecydowanie, że nie ma jednej drogi do zarabiania na Instagramie. Wszystko zależy od Ciebie i tego, za co chcą zapłacić Twoi odbiorcy. Czy wolą oglądać treści sponsorowane, ale wiedzieć, że dzięki nim otrzymują od Ciebie więcej darmowych materiałów? A może wolą Cię wesprzeć kupieniem e-booka i nie oglądać jak polecasz kolejny krem? Myślę, że drogą do skutecznego zdobywania pieniędzy jest poznanie potrzeb Twojej grupy odbiorców i zastanowienie się co i dlaczego mogliby od Ciebie kupić.