
Pozycjonowanie to proces, który polega na poprawie pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce Google i jest jednym z najważniejszych działań marketingowych we współczesnym świecie opartym na e-commerce. Zdecydowanie jest o co walczyć. Zasięg e-handlu zwiększa się z roku na rok i w wielu gałęziach przemysłu wypiera stacjonarne punkty sprzedaży. W sieci kupujemy odzież, sprzęt AGD i RTV, elektronikę czy materiały budowlane i to w znacznie niższych cenach. Dlaczego? Dlatego, że prowadzenie biznesu stacjonarnie wymaga znacznie większych nakładów pieniędzy, a tym samym także większej marży. W efekcie oznacza to wyższe ceny dla klienta ostatecznego. W e-commerce można znacznie zmniejszyć koszty prowadzenia działalności o cenę wynajmu oraz koszty związane z zatrudnieniem osób do bezpośredniej obsługi klienta. Rozpocznij działania audytem SEO.
Pozycjonowanie – na czym polega i jakie daje efekty?
Pozycjonowanie jest niezwykle zaawansowaną technicznie czynnością, którą realizują wyłącznie pozycjonerzy z odpowiednimi certyfikatami oraz wiedzą na jej temat. A zdecydowanie warto ją przeprowadzić. Każda świeża witryna tuż po jej opublikowaniu ląduje na ostatnich stronach SERP (Search Engine Results Page) – pozycjonowanie podnosi jej pozycję nawet na sam szczyt.
Internauta rozpoczyna wyszukiwanie w sieci od wpisania wybranej frazy kluczowej (zapytania) w pole wyszukiwania Google, np. „modne buty męskie 2022”. W efekcie algorytm po przeszukaniu swojej bazy, co zajmuje nie więcej niż kilka milisekund, pokazuje pasujące wyniki w formie listingu. Internauta z reguły znajduje odpowiedź na swoje pytanie w pierwszych dziesięciu wynikach, a w przypadku bardzo niszowych zapytań na maksymalnie trzech stronach.
Pozycjonowanie pozwala na osiągnięcie bardzo wysokiej pozycji witryny i tym samym na dotarcie do aktywnych użytkowników wyszukiwarki Google.
Rozpocznij działania audytem SEO
Cały proces pozycjonowania został podzielony na trzy etapy, z czego każdy jest tak samo istotny. Większość agencji swoje działanie rozpoczyna audytem SEO, który jest kluczem i podstawą do realizacji kolejnych czynności. Etap ten polega na dokładnej i dogłębnej analizie całej witryny pod kątem jej zoptymalizowania pod silnik wyszukiwarki Google i jest najważniejszą czynnością, którą realizuje się jeszcze przed podpisaniem ostatecznej umowy.
Audytem SEO można ocenić praktycznie każdy aspekt techniczny wybranej witryny WWW. Ocenie podlega aktualne zoptymalizowanie strony głównej i wszystkich podstron, w tym obecność fraz kluczowych, duplikaty treści, stan zindeksowania, a także generowanie błędów 4xx i 5xx oraz przekierowania 3xx. Pozycjonerzy i programiści ocenią także ewentualne problemy techniczne związane z kodem źródłowym, a także obecność witryny mobilnej czy też stan linkowania zewnętrznego i wewnętrznego.
Poszczególnych kroków w audycie SEO jest nawet kilkaset – wszystkie są tak samo istotne w kwestii rezultatów. Dzięki zastosowaniu audytu przedsiębiorca można poznać cenę za usługę jeszcze przed podpisanie umowy, a agencja interkatywna SEO może przygotować dokładny i precyzyjny plan działania na kolejne tygodnie i miesiące.