E – commerce – jak zarabiać olbrzymie pieniądze bez wychodzenia z domu?

Wiele osób marzy o rozkręceniu własnego biznesu bez wychodzenia z domu. Intensywny rozwój usług i produktów internetowych a także pandemia pozwoliła tym marzeniom nadać zarysy realnego planu. Przeczytaj, jak zarobić pieniądze bez wychodzenia z domu dzięki prowadzeniu sklepu internetowego na zasadzie dropshippingu.

Sklep internetowy na zasadzie dropshippingu – co to?

Pandemia koronawirusa, lockdown i popularyzacja pracy zdalnej spowodowały boom na e-commerce. Sklepy internetowe zaczęły wystarać jak grzyby po deszczu a Polacy – trochę z przymusu, więcej – z uwagi na wygodę, z roku na rok coraz chętniej dokonują zakupów on-line. Marzenie o zarabianiu pieniędzy bez wychodzenia z domu stało się realną możliwością, z której korzysta coraz więcej osób, chcących posiadać własną firmę.

Dropshipping to model logistyczny znany od co najmniej 10 lat. W momencie złożenia zamówienia przez klienta, właściciel sklepu internetowego dokonuje zakupu od posiadacza towaru, po czym zleca wysyłkę produktów bezpośrednio do klienta. Nie wymaga to zatem importu towaru i związanych z tym inwestycji. Odpadają również koszty składowania czy zatrudniania magazynierów przygotowujących paczki do wysyłki. Wszystko to zapewnia hurtownia, z którą przedsiębiorca nawiąże kontakt. Zatem głównym zadaniem właściciela firmy jest stworzenie i wypromowanie sklepu internetowego, w którym będzie on prezentował asortyment.

W takim modelu własna firma jest praktycznie w zasięgu ręki. O ile właściciel posiada dostateczną wiedzę na temat pozycjonowania stron w wyszukiwarkach czy promocji w social mediach, nie będzie ponosić kosztów związanych ze zleceniem takiego zadania agencji marketingowej. Również praktykowana od lat „zasada jednego okienka” przy zakładaniu własnej firmy sprawia, że rejestracja działalności nie jest procedurą skomplikowaną. 

Prosto, łatwo i przyjemnie?

Czy zatem wszystko jest łatwo, lekko i przyjemnie? Nie do końca. Mimo, że liczba zainteresowanych zakupami internetowymi rośnie, rośnie również liczba sklepów e-commerce. Warto zatem dołożyć starań, aby wyróżnić się na tle konkurencji np. błyskawicznymi wysyłkami, przejrzystą ofertą, możliwością opłaty zamówienia przez system szybkich płatności czy aktualizacją stanów magazynowych na stronie sklepu. Warto ponadto dobrze przemyśleć strategię reklamową, by inwestycja miała szansę się zwrócić. Dlatego, mimo że w porównaniu z tradycyjnym modelem prowadzenia biznesu dropshipping to świetna alternatywa, warto się dobrze do tego przygotować.

5/5 - (1)