Jak wiadomo, Amazon jest największym sklepem internetowym na świecie, z kolei Allegro w Polsce. Na czym dokładnie polegają różnice w sprzedaży na wspomnianych platformach?
Gdzie sprzedawać swoje produkty?
Rekomendowane jest przed podjęciem decyzji o wyborze Amazona lub Allegro poważne zastanowienie się, jakie aspekty są najważniejsze dla biznesu przedsiębiorcy. Należy zwrócić także uwagę na intuicyjność omawianych platform. Osoba planująca sprzedaż w internecie musi wiedzieć, na jakim rynku będzie się koncentrowała. Amazon w niektórych branżach może nie być lepszym rozwiązaniem od Allegro. Doskonałym przykładem mogą być flagi Polski kupowane na Dzień Niepodległości. Zalecane jest także zweryfikowanie, która z platform będzie oferowała narzędzia marketingowe odpowiadające oczekiwaniom sprzedawcy.
Programy rozwojowe, a także zasoby wspierające sprzedających
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że Allegro posiada program wspierający rozwój osób, które dopiero rozpoczynają przygodę ze sprzedażą internetową. W najprostszym możliwym ujęciu jest to Program Powitalny. Ponadto platforma posiada ogromną bazę zasobów dotyczących sprzedaży. Została ona skompilowana w formie szkoleń, webinarów czy podcastów. Można je bez większego problemu znaleźć na Akademii Allegro. Seller University jest z kolei odpowiednikiem wspomnianego rozwiązania na Amazonie. Sprzedaż przez Amazon dzięki temu może być zdecydowanie prostsza. Należy zaznaczyć, że program umożliwia doskonalenie się za pomocą samouczków, przewodników czy filmów.
Jak wygląda logistyka wysyłkowa na Amazonie i Allegro?
Warto wiedzieć, że proces związany z wysyłką zamówionych produktów na platformie Allegro jest po stronie sprzedawców. Z kolei w przypadku Amazona istnieje możliwość skorzystania z usługi Amazon FBA lub Amazon FBM. Osoby, które wybiorą Amazon FBA decydują się na pozostawienie całego procesu realizacji zamówienia w rękach firmy Amazon. Oczywiście należy liczyć się z dodatkowymi kosztami. Można jednak dzięki tej opcji zaoszczędzić mnóstwo cennego czasu. Trzeba wspomnieć o rozwiązaniu, które jest proponowane przez Allegro. Chodzi tutaj o Allegro Smart. W najprostszym możliwym ujęciu sprzedawcy mogą oferować klientom darmową wysyłkę. Firma Allegro będzie bowiem pokrywała całość kosztów wysyłki firm kurierskich, które współpracują w ramach tego programu.
Działania marketingowe
Na Amazonie w ramach promowania poszczególnych produktów sprzedawcy mogą wykorzystać opcję Produktów sponsorowanych. Dzięki temu będą one wyświetlały się zarówno na stronach wyników, jak i stronach produktów. Świetnym rozwiązaniem będzie także zdecydowanie się na opcję promowania marki. Oczywiście będzie ona dotyczyła tylko tych sprzedawców, którzy posiadają własną markę. Osoby zainteresowane mogą wtedy umieścić logo swojej marki. Allegro daje możliwość promowania swoich produktów za pomocą Wyróżnienia, Pakietu Promo, Wyróżnienia Elastycznego czy Promowania na stronie działu. Sprzedawcy mogą także skorzystać z opcji Allegro Ads.